Kiireloomuline teave. Hüvitis palga kriisi

Hüvitis palga kriisi

Üks meetmetest toetust tööandjate ajavahemikul erakorralise Eestis — hüvitis palga kuni 70% tööjõu makse.

Üldine teave ja üksikasjalikud selgitused võimaluse kohta saada hüvitist on toodud veebilehel Töötukassa.

https://www.tootukassa.ee/ru/content/posobiya-i-vozmeshcheniya/novoe-kompensaciya-zarabotnoy-platy

Selle eesmärk on pakkuda maksimaalset tööhõive tööealise elanikkonna. Plaan on kasutada rakendamise toetamiseks 250 miljonit eurot.

Uus meede on paigaldatud artikkel 191 määruse. Artikli tekst ja selgitused seletuskiri märgib ettevõte Kardis tõlkis eesti keelde ja allpool on oma tähelepanu.

Teenus hüvitis palga mõeldud töötajale (spl. 7 osa 4-määruse), see tähendab, et inimesele, заключившему tööandjaga lepingTüüp juriidilise isiku tööandja ei ole oluline — see võib olla ja esindajad, kaubandus -, ja mittetulundussektori, siis on MTÜ-d, ning ka avalikud asutused.

NB! Inimesedosutavad teenuseid ja teevad tööd vastavalt võlaõigusseaduses— juriidilisi lepinguid (tööettevõtu lepingud ja korraldused), samuti juhatuse liikmete meede ei kehti.

Väljavõte määruse Programm tööhõive 2017-2020″ ja kommentaarid

Artikkel 191Hüvitist töötasu

(1) Hüvitis töötasu makstakse töötajaletööandja tegevusega, mille oluliselt takistanudeest erakorralised asjaolud“.

Üldine alus hüvitise palga — erakorralised asjaolud, millega mõttes konkreetse meetmed on raskusi põhjustanud viirusega COVID-19, oluliselt mõjutavad kõik majandusharud. Et hüvitis palga võimalikult kiiresti jõudnud saaja (töötaja), ei ole vaja vahendus tööandja.

“(2) Märgatav raskelt tegevustenimetatud osa käesoleva artikliloetakse olukordakui on täidetud samaaegselt vähemalt kaks järgmistest tingimustest:

1) käive on tööandja võikui puudub käibe –tulu kalendrikuushüvitamise eest kes soovib omandada täiendavalton langenud vähemalt 30% võrreldes käive või tulu sama kalendrikuu eelmise aasta“.

Näiteks, kui hüvitis palga küsib märts, siis võrreldakse näitajaid märts 2019 aasta ja märts 2020. Tööandja ei suuda tõendada, võrdlus, näiteks kujul registri väljavõtte edasi kõigile grupis olnud ettevõtetele НТД.

“2) tööandja ei saa pakkuda tööd kokkulepitud mahus vähemalt 30% töötajate ja tööandja rakendab artikli 35 või 37 töölepingu seaduse;

3) tsüs § 37 töölepingu seaduse tööandja on vähendanud töötasu vähemalt 30% töötajate ulatuses vähemalt 30% või kuni kehtestatud Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäära“.

Tööandja peab esitama Haigekassale avalduse ja vastava põhjenduse. Tööandja loetakse ka mure. Näiteks, kui üksuse müügi-ja tootmise ettevõtted on erinevad juriidilised isikud, kuid seejuures on seotud ettevõtetega, selline tööandjal on õigus taotleda hüvitist.

“(3) Hüvitis töötasu makstakse töötajalekellele tööandja ei saa pakkuda tööd kokkulepitud mahus ja kelle tööandja rakendab artikli 35 või 37 töölepingu seaduse.

(4) Töötukassa maksab töötajale hüvitist 70% keskmine töötasu töötajakuid brutokokku mitte rohkem kui 1000 eurot ühe kalendrikuu jooksularvestades paigaldatud lõikes ja käesoleva paragrahviKeskmine töötasu töötaja kohta arvutatakse lõike , artikli 142 seaduse, töötuskindlustuse“.

Teisisõnu, hüvitise suurus arvutatakse põhimõttel hüvitamise kindlustamisel. See tähendab, et keskmine makstakse ühe kalendripäeva arvutatakse jagades interneti maksete summa, makstud üheksa tööpäeva kuud enne oma viimase kolme kuu töö, arv 270. Kui see on töötajale töötasu выплачивалась jooksul vähem lühikese ajavahemiku kui 12 kuud, sest alus on võetud tegelikult makstud makse, mis tuleks jagada toode arvu kuud kasutatud ja 30.

Töötukassa hüvitab 70% summast, mis on arvutatud nimetatud alustel töötasu. Maksimaalne hüvitise määr— 1000 eurot kuus (bruto).

“(5) Hüvitist loetakse tööandja makstud tasu töömida Töötukassa maksab töötajale nimel ja tööandja kulul Töötukassa“.

Koos osa makse, mida maksab töötajale Töötukassa, kõik полагающиеся maksud tööjõu maksab ka Töötukassa. Kui hüvitise maksmise nimel ja selle asemel, et tööandja töötukassa määratud loetakse täidetuks ja tööandja kohustus vastavalt artikli 29 lõikes 6 töölepingu Seaduse maksma töötajale tehtud töö eest tasu summas vähemalt miinimumpalga poolmäärast.

“(6) Tööandja on kohustatud maksma töötajalesobibki Hüvitis palgatöötasu bruto summa mitte vähem kui 150 euro“.

150 euro — minimaalne summa, mida peab maksma juhul, kui hüvitise töötajale ise tööandja. Tööandjal on õigus maksta ja suurema summa.

Tööandja maksab maksud töötasu töö eest tegelikult makstud neile töötajale summa.

“(7) mida makstakse töötukassa määratud hüvitis tagab töötajale koos nimetatud lõikes pay vähemalt vastavale kokkulepitud töölepingu tööhõivet minimaalse panuse töötasupaigaldatud on Vabariigi Valitsuse poolt“.

Minimaalne osa, tööandja poolt töötajale makstav summa koos оплачиваемым töötukassa määratud hüvitamise koos on vähemalt minimaalset palka. Töötukassa hoiab tulumaksu kogu summaei lahutades ei облагаемого tulumaksuvaba tulu.

Kui töötate osalise tööajaga töötaja palk on vähem kui kuu töötasu alammäära, maksab tööandja määratud osa 6 minimaalse tasu (150 eurot), ülejäänud osa keskmise töötaja palgast maksab Töötukassa. Tööandja maksab sotsiaalmaksu 150 eurot, kuid Töötukassa maksab sotsiaalmaksu, kuni täitmine kuu ennustused sotsiaalmaksu.

“(8) Hüvitis palga õigus saada töötaja eest kuni kahe kalendrikuu jooksulkui tööandja on täitnud kehtestatud lõikes ja käesoleva paragrahvi tingimused“.

Hüvitist on võimalik saada ainult 2 kuud, peab tööandja valida, millised kaks-kolm kuud ta tahaks saada hüvitist maksma.

“(9) Tööandja tagastab toetuse täies ulatuseskui töösuhe töötajaga lõpevad kalendrikuumille kohta taotlevad hüvitist töötasuvõi järgmisel selles kalendrikuus põhjusel vähendada tsüs § 89 või 90 töölepingu seaduse“.

Keeld vähendada kehtib kuu eest, kes on taotlenud hüvitist.

Ja ka sellele järgneval kuul. Selles olukorras неправомочно maksma hüvitist, kuna eesmärk hüvitamise jätkamise tööandja tegevuse ja erand olukorras vähendada.

Sest hüvitis töötaja palgast maksab Töötukassa asemel tööandja, siis отзывать makse summa, sel juhul on tööandjal, mitte töötajal, kuna puudumisel hüvitada tööandja pidi ise maksma töötajale raha ja maksud riigile.

“(10) toetuse taotlemiseks hüvitist esitab tööandja töötukassale iga календарному kuu avaldus pärast maksmist töötasu töötajatele tavaliselt viie kalendripäeva jooksul“.

Kuna hüvitist tõhusalt, eelkõige, kui ta saab kiiresti maksta, esitada avaldus kindlasti hiljemalt 5 kalendripäeva jooksul. Seejuures ei ole üldse välistatud, ja hilisem taotluse esitamine lõpuni meetmed (30. juuni).

Tööandja võib maksta palka ja tavapärasest varem päeva palk, esitades avalduse hüvitise ja tagades töötajale laekumine töötasu võimalikult varakult. Töötukassa vaatab taotluse võimalikult kiiresti, makstes üldjuhul hüvitist nõuetele vastava taotluse 5 tööpäeva jooksul.

“(11) avalduses peab tööandja määrama:

  1. töötaja nimikellele ei ole võimalik pakkuda tööd kokkulepitud mahus või kelle töötasu vähenesisikukood või selle puudumisel sünniaegaadress või aadress aadrposti aadress ja pangakonto number;
  2. nimetus (nimi), isiklik või registrikood tööandja ja tema aadress või aadress aadrkirja;
  3. põhjendused ja tõendid muudatused käibe või tuluei ole tööd kokkulepitud mahus või vähendada palka;
  4. kinnitus väljamaksed osaledaNimetatud lõikes ja käesoleva paragrahvi.
  • Tellitavad Töötukassa tööandja esitama vajalikud sihtkohta hüvitamise täiendavaid andmeid ja tõendab nende dokumente.
  • Töötukassa maksab hüvitist vahenditest on suunatud kapitali, teenuste ja toetuste tööturulkui meedias eesmärgi kapitali, teenuste ja toetuste tööturul on raha hüvitamist“.

Lühendite tööinspektsiooni kohaldamise kohta artikli 37 töölepingu Seaduse

Grete Каар, jurist-konsultant Tööinspektsiooni: “muutus nüüd palgal on kaks võimalust — poolte kokkuleppel, vastavalt artikli 12 töölepingu Seaduse (edaspidi TLS) või tööandja ühepoolselt vastavalt artikli 37 LG.

Vastavalt artikli 12 LG, töölepingut saab muuta igal ajal, kui pooled nii kokku lepivad. Seega, kui töötaja ja tööandja võivad kokku leppida, et töötaja palk muutub järgmisel päeval. Kui töötaja ei nõustu, tööandja ei saa ühepoolselt vähendada töötasu järgmisel päeval.

Alusel spl. 37 LG tööandja võib vähendada tehtud töö eest tasu kuni kolm kuud (kuni minimaalse palgamäärasid) kui ettenägematu majanduslikel põhjustel, ei olene tööandja, ta ei saa anda töötajale tööd kokkulepitud mahus ning maksta kokkulepitud tasu.

Osa 4 § 37 LG sätestab, et tööandja peab hoiatama kavandatud vähendada tasu töö eest töötajate usaldusisik võiselle puudumiseltöötajate endi mitte vähem kui 14 kalendripäevaJuba nende 14 kalendripäeva jooksul töötaja on võimalus väljendada oma arvamust, samuti mõelda seoses ennast sellest rahul, kas seda tööd edaspidi selle eest väiksemat palka.

Kui töötaja seda ei ole täidetud, võib ta keelduda oma töölepingu, kuid peab teatama mitte vähem kui viie tööpäeva jooksul (st töölepingust tuleb hiljemalt viis tööpäeva enne jõustumist madalama palga).

TLS ei näe ette mingeid erilisi tingimusi, mille kohaselt tööandja saaks ühepoolselt kohe vähendada palka. Kui tööandja soovib vähendada palka järgmisel päeval, selleks on vaja töötaja nõusolekut. Nii, et töötajal on õigus keelduda muudatused palk järgmisel päeval. Kui töötaja keeldub sellest võib tööandja vähendada palka ühepoolselt ainult mitte varem kui 14 kalendripäeva (tl 4 spl. 37 LG)”.

Kokku:

  • Kavandatav meede on ajutine ja kestab 1. märts-30. juuni 2020, mis võimaldab saada hüvitist palga eest kaks kuud kolme (märts, aprill, mai) valik tööandja.
    • Meetme eesmärk on toetada tööandjaid perioodil majanduslikke raskusi, et selleks, et maksimaalselt säilitada kehtivad majanduslikud mudelid ja tarneahela võimaldab tagada töötajatele töö.
  • Töötaja — isik, kes on sõlminud tööandjaga töölepingu; tööandja — andja, töötaja töö asendamiseks lepingu alusel, sõltumata sellest, millist tüüpi juriidiline isik.
    • Tööandja peab vastama kahele nimetatud kolm tingimust ja tõestada, et see on kohustuslik dokumentidega:
  • käive või tulu tööandja on langenud vähemalt 30% võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal;
  • tööandjal ei ole võimalik pakkuda tööd vähemalt 30 % töötajatest (spl. 35, spl. 37 LG);

tööandja on vähendanud töötasu vähemalt 30 % töötajatest on vähemalt 30 % (spl. 37 LG).

Tööandja on kohustatud maksma töötajale vähemalt 150 eurot, Haigekassa maksab töötajale ei ole rohkem kui 1000 eurot bruto. Tööandja ja töötukassa töötuid ja maksavad maksud tööjõu-igaühel on oma osa väljamakse.

Töötukassa töötute maksab töötajale 70 % tema igakuine sissetulek kehtib andmebaasi eelneb 12 kuud, kuid mitte väiksem kehtivast palga (584 eurot), välja arvatud juhtudel, kui töötaja töötab osalise tööajaga. Sel juhul, kui väljamakse tehakse summas eelmisel töötasu.

Töötajate hüvitise saajate ei saa koondada kuu, mille eest makstakse hüvitist ja järgneval kalendrikuul, sest sellisel juhul on tööandja kohustatud tagastama riigile makstakse töötajale raha.

Natuke statistikat:

Vastavalt НТД veebruaris 2020 aasta asendamiseks lepingu väljamakse saanud 555 261 inimest, neist 74 357 (see tähendab, et 13 %) said minimaalse töötasu ja neist 16 125 inimest (22 %) on töötanud osalise tööajaga. Täiskohaga veebruaris 2020. aastat töötanud 460 506 inimest, see tähendab, et 83 % kõikide adressaatide makse asendamiseks lepingu, neist 58 232 (13 %) olid saajate minimaalne või veelgi madalama makse. Osalise tööajaga töötas veebruaris 94 755 inimest, see on 17 %, neist 16 125 inimest (17 %) said minimaalse või rohkem низку makse.

Медианная bruto summa palgad kogu tegevusalade oli 1145 eurot, keskmine brutopalk 1462 eurot.

Sotsiaalministeerium koostas tabeli, kus on välja arvutatud väljamaksed tööandja ja töötukassa ja vastavad maksud kasutamisel tarvitusele hüvitamise töötasu.

Tabelist järeldub, et kui töötaja palk oli vahemikus minimaalne (584 eurot) kuni 1428 eurot, siis osa hüvitamise vabaneda Liigsest jõuab kogu palk töötaja 74 %. Kui töötaja palk oli üle 1428 eurot ja kuna

Kassa üle 1000 euro ei maksa, siis osa hüvitamise Töötukassa palk töötaja kohta väheneb. Kui töötaja on saanud varem 300 eurot bruto, siis Töötukassa ja tööandja kokku maksab talle kogu tema senist töötasu bruto (tulu asendatakse 100 %). Ka töötajale, получавшему minimaalne makse, tööandja ja Haigekassa koos teevad tulu täies ulatuses. See on suurim mõju meede avaldab neile töötajatele, kes on töötanud osalise tööajaga ja/või saanud miinimumpalgaga.

Примерные arvutusedkui aluseks vähendada palk on artikkel 37 töölepingu Seaduse

Senine brutos/n töötaja (€)300584142816003000
Makstav tööandja osa (minimaalne kohustus 150 €)150150150150150
Maksud tööandja (sotsiaalmaks ja kindlustus töötuse)5151515151
Hüvitise suurus on Töötukassa töötute150434100010001000
Sotsiaalmaks ja tasu töötuskindlustuse koos hüvitise (maksab Haigekassa)51147338338338
Uus brutotöötasu töötaja kohta (€)300584115011501150
Töötaja saab võrreldes eelmise pay bruto (%)100 %100 %
81 %

72 %

38 %
Kütusekulu Töötukassa töötute (sh maksud)201581133813381338
Kütusekulu tööandja (sh maksud)201201201201201
Kütusekulu töötaja0 %0 %15 %23 %55 %

Kui vastavalt artikli 35 töölepingu Seaduse tööandja üldse ei saa anda töötajale ei ole töö, ta peab säilitama töötasu, siis salvestada senisest tulu töötaja osa väljamaksed kassast kasvab kuni saavutada summa bruto tulu töötaja 1150 eurot (koos osa tööandja). Tabelis allpool примерным arvutused on näha, et kui endine töötaja sissetulek oli 1428 eurot, siis osa Töötukassa on 1000 eurot ning tööandja peab katma välja 428 eurot. Kui senine palk töötaja kohta oli 3000 eurot bruto, siis haigekassa maksab 1000 eurot bruto (33 %) ning tööandja on 2000 eurot bruto (67 %).

Примерные arvutusedkui aluseks vähendada palk on artikkel 35 töölepingu Seaduse

Senine brutos/n töötaja (€)3005841150142816003000
Makstav tööandja osa (minimaalne kohustus 150 €)1501503454286002000
Maksud tööandja (соцналог ja kindlustus töötuse)5151117145203676
Hüvitise suurus on Töötukassa töötute150434805100010001000
Sotsiaalmaks ja tasu töötuskindlustuse koos hüvitise (maksab Haigekassa)51147272338338338
Uus brutotöötasu töötaja kohta (€)3005841150142816003000
Töötaja saab võrreldes eelmise paybruto (%)100 %100 %100 %100 %100 %100 %
Kütusekulu Töötukassa töötute (sh maksud)2015811077133813381338
Kütusekulu tööandja (sh maksud)2012014625738032676
Kütusekulu töötaja000000
Kulude jaotus(endine brutotöötaja sissetulek on võrdne 100 %)
Kütusekulu Töötukassa töötute (sh maksud)50 %74 %
70 %

70 %

62 %

33 %
Kütusekulu tööandja (sh maksud)50 %26 %
30 %

30 %

28 %

67 %
Kütusekulu töötaja0 %0 %0 %0 %0 %0 %

Kui võrrelda mõju meetmeid tööandja, siis palju sõltub sellest, milline neist artikleid töölepingu Seaduse rakendada. Oletame, bruto-tasumine töötaja oli 1600 eurot, siis:

  • kui kohaldatakse artiklit 37, see tähendab, et töötaja jätkab tööd, kuid tema töötasu, samuti on võimalik ja tööaja vähenemine tööandja on kohustatud maksma töötajale vähemalt 150 eurot ning Haigekassa maksab 1000;
  • kui kohaldatakse artikli 35 see tähendab, et tööd ei ole üldse, on tööandja kohustatud säilitama keskmise töötasu, haigekassa katab kuni 1000 eurot, ülejäänud kuni keskmise 600 euro eest tasub tööandja.

Seega, meede võimaldab vähendada kasv hulk inimesi, kes võiksid kaotada töö, kuna majanduslikel põhjustel tööandja ei oleks suutnud pakkuda neile tööd, mis tähendab, et see aitab säilitada töökohti ja vältida vähendada. Pakkudes salvestamine tulu, riik hoiab kasv hulk inimesi, kes võtsid oleks kohaliku omavalitsuse saada sotsiaaltoetusi ja tulu kodumajapidamiste mis ei lange alla vaesuse piiri. Statistikaameti andmetel töötud on kõige haavatavamad — 2018. aastal suhtelises vaesuses elas 52,5 % töötutest, absoluutses vaesuses 16,7 % töötutest. Saajate vahel sotsiaaltoetuste ja вспомоществований oli ka enamik halbadele.

Salvestamine tulu või затормаживание vähenenud töötasu aitab tagada домохозяйствам võimaluse omandada esmatarbekaupade, samuti vältida mittetäitmise rahaliste kohustuste (laenud, alimendid), toime tulla ootamatute kulutustega.

Analüüsides hulk tööandjaid, kes saavad kasutada meede, autorid muudatus märkis järgmist:

  • suurim mõju väheneb maksukoormus ja voolu palka üldiselt avaldub väike äri, käive ja tulu, millest suurem osa sõltub suurusest voolu palka ja mida lihtsam on teha saamise tingimused hüvitist, kuna töötajate arv on tavaliselt ka väikesed,
  • mõjul osutuvad need ettevõtted, kus võib eeldada, otsustades olukorda, mis on suurim langus käibe ja tulu, samuti on vaja tööjõudu (majutus, toitlustus, kunst, meelelahutus, vaba aeg, töötlev tööstus, elektrienergia tootmine).

Potentsiaalselt mõjul võivad kõik tööandjad, kellel on vähemalt üks töötaja poolt asendamiseks sõlmitud lepingu kohaselt. Statistikaameti andmetel on Eestis aastal 2018 on umbes 131 000 ettevõtete/asutuste, neist 53 683 oli vähemalt üks töötaja töölepinguga või sama töötaja on registreeritud juhatuse liige. Töötajaid kokku oli neis ettevõtetes ligi 552 000, nii et sihtgrupiks on korra 43 % Eesti ettevõtete ja 83 % hõivatud.

Vastavalt НТД veebruaris 2020 saajate makse asendamiseks lepingule oli 555 261 inimest, neist 17,8 % töötlevas tööstuses 4 % valdkonnas majutus ja toitlustus, 1,8 % valdkonnas kunsti, meelelahutuse ja vaba aega. Valdkonnas tagada elektrienergia, gaasi, auru ja konditsioneeritud õhuga töötati välja veebruaris 0,8 % saajatele väljamakseid asendamiseks sõlmitud lepingu kohaselt. Võrreldes tegevusalade järgi saajate minimaalselt makse oli kõige rohkem valdkonnas majutuse ja toitlustamise (25,3 % kõik töötab selles valdkonnas on saanud väljamakse veebruaris 2020). 16,1 % kellele manustati минималку töötanud valdkonnas kunsti, meelelahutuse ja vaba aeg, vaba aeg, 10% töötlevas tööstuses.

Alates negatiivsete mõjude meetmeid võib end realiseerida üks 5 väidetava stsenaariume ja kütusekulu tõuseb vahemikus 330 miljonit kuni 1,157 miljardit eurot.

Eest pakutav informatsioon vene keeles eriline tänu ettevõtte “Cardis”

Ülevaade oli ja on täitnud tõlge Jelena raja äärdekapten õigusejurist Cardis