6 EL direktiiv, et neutraliseerida rahapesu

Kuues Euroopa direktiiv, et neutraliseerida rahapesu (Direktiivi (EÜ) 2018/1673 on combatting money laundering by criminal law – 6AMLD) võeti vastu 12. november 2018. Käesolev direktiiv täiendab Viienda direktiivi, et neutraliseerida rahapesu (5AMLD), mis võeti vastu samal aastal. Liikmesriigid olid kohustatud harmoniseerida oma riikliku seadusandluse valdkonnas ALL/FT sätete kohaselt 6AMLD suveks 2021.

AMLD6 püüab sulgeda lünki meetmed, et neutraliseerida rahapesu (ALL) EL-i liikmesriikides, suurendades maht vastutust nende jaoks, kes on süüdi toime õigusrikkumisi.

Vastavalt AMLD6 kriminaalvastutuse, saab kohaldada “juriidilised isikud”, nii nagu ettevõtted ja ühistud. Firma võib võtta kriminaalvastutusele vastutavaks töötajad, kes tegelevad kriminaalsete tegevustega. Eesmärk on see olukord — sundida ettevõtteid, millel on finantsteenused, võtta endale rohkem vastutust rahapesu.

6AMLD arendab mõiste “предикатного” (eelneva) kuriteo sisestatud standard AML algatatud rahvusvahelise organisatsiooni ФАТФ veel 2012. aastal. See mõiste tähistab kuritegu, mille tulemusena isik saab kriminaalse tulu ja seega võrdlusaasta kohustused kõigi subjektide AML jälgida ennast mitte ainult otse kuritegelik tulu, vaid ka saadud tulu kuritegeliku eelmises etapis raha liikumist.

Vastavalt Direktiivile algatajad kuritegusid, toetajad ja подстрекатели on selle oma kaaslastega, ning kaasaaitamine, sellele kihutamine ja “самоотмывание” nüüd peetakse ka kriminaal-правонарушениями. ELI riigid on kohustatud saada kaasaaitamine, sellele kihutamine, püüti kuritegu (“aiding, abetting and attempting”) kui kriminaalmenetluse наказуемых tegu.

Uuendus 6AMLD ka on luua kohustused ELI liikmesriikide pidada kuritegude rahapesu rahaliste vahendite legaliseerimise oma tulu (“self-laundering”). Selline kuritegu on koht siis, kui tegevus, mis on suunatud legaliseerimise kuritegeliku raha, tehakse nägu, esmakordsetele предикатное kuritegu, eriti teel edastamise käive vara, mis on saadud selle tulemusena kuritegelik tegevus, ja varjamine seega selle ebaseadusliku päritolu. Praktiline näide võib pidada kasutamine “esimesed” äriühingute, et varjata kasumit organisatsiooni maksustamise ja KÄIBEMAKSU tasumata jätmise järgneb omandamine erinevate kaupade ja teenuste vara.

Ka Kuues EL Direktiiv hõlmab küsimus topelt криминализации, предписывая liikmesriike tunnustama teatud “предикатные” kuriteod, tegemist millest oli eespool, isegi, kui nad ei ole vastuolus seadusega antud pädevus. 6AMLD kehtestab mitmeid tegureid, mida omavalitsused peavad arvestama otsustamisel, kuidas ja kus veeta süüdistuse, sealhulgas päritoluriigi kannatanut, kodakondsus (või elukoht) kurjategija ja pädevus, mis oli toime pandud õigusrikkumisega. 6AMLD kehtestab mitmeid tegureid, mida omavalitsused peavad arvestama otsustamisel, kuidas ja kus veeta süüdistuse, sealhulgas päritoluriigi kannatanut, kodakondsus (või elukoht) kurjategija ja pädevus, mis oli toime pandud õigusrikkumisega.

Nüüd on oodata uute direktiivide ja euroopa Liidu kohta seaduse võidelda rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks. Finantskontrolli reguleerivate asutuste poolt on ainult tugevamaks, mistõttu soovitame organisatsioonide eelnevalt reageerida nendele muutustele reaalsed meetmed, nagu täiendkoolitus tema personal, kes vastutab järgimine, ja vaadata oma praegust protsessi KYC ja KYB.